Στο φιλμ του 74χρονου ζωγράφου απεικονίζεται το ίδιο αγγλικό τοπίο, σε διαφορετικές εποχές
Θεωρούν τον Ντέιβιντ Χόκνεϊ έναν από τους σπουδαιότερους εν ζωή ζωγράφους, αν όχι τον σπουδαιότερο. Ετσι, η πατρίδα του, Αγγλία, οργανώνει στη Βασιλική Ακαδημία μία μεγάλη έκθεση με 150 έργα του, φιλοτεχνημένα τα τελευταία επτά χρόνια, που θα ξεκινήσει στις 21 Ιανουαρίου και θα ενταχθεί στην Πολιτιστική Ολυμπιάδα του Λονδίνου, το 2012.
Για πρώτη φορά, στην έκθεση, θα προβληθεί η ταινία του 74χρονου ζωγράφου, στην οποία απεικονίζει το ίδιο αγγλικό τοπίο, σε διαφορετικές εποχές, αιχμαλωτίζοντας τη διαρκώς εναλλασσόμενη ομορφιά της εξοχής του Γιόρκσαϊρ. Μαζί με τη φύση, όμως, ο Χόκνεϊ λατρεύει και την τεχνολογία. Εφτιαξε, έτσι, το φιλμ του, χρησιμοποιώντας εννέα κάμερες για να δημιουργήσει μεγάλες κινούμενες εικόνες που θα προβάλλονται σε πολλαπλές οθόνες. "Μου πέρασε από το μυαλό ότι θα μπορούσε να σώσει τον κινηματογράφο", λέει ο Χόκνεϊ στην "Γκάρντιαν" για την τεχνική που ανέπτυξε. "Σε λίγες βδομάδες θα το δείξω στους φίλους μου στο Χόλιγουντ".
Ο ζωγράφος ισχυρίζεται ότι η μέθοδός του είναι καλύτερη από τις χολιγουντιανές ως προς τη δυνατότητά της να καταγράφει τον φυσικό κόσμο. "Είδα το ?Αβαταρ?", λέει ο Χόκνεϊ στον "Ιντιπέντεντ". "Ποτέ δεν προλάβαινες να δεις πώς ήταν ένα φύλλο ή ένα κλαδί. Ερχόταν πολύ γρήγορα". Η δική του οπτική και καθημερινή πρακτική είναι το άκρως αντίθετο της ταχύτητας. Αυτό φανερώνεται και στα τοπία που θα κατακλύσουν την έκθεση, είτε σε σκίτσα είτε σε πίνακες είτε σε έργα μέσω i-Pad. Ο Χόκνεϊ τα ζωγράφισε ύστερα από μεγάλες βόλτες με το αυτοκίνητο. Σε κάποια σημεία σταματούσε, έβγαζε την καρέκλα από το πορτ-μπαγκάζ και ύστερα καθόταν, κάπνιζε και κοίταζε.
"Οι περισσότεροι άνθρωποι ρίχνουν μια ματιά ή σκανάρουν αλλά δεν κοιτάζουν", πιστεύει ο Χόκνεϊ. Λαμβάνω έντονη απόλαυση από τα μάτια μου. Υπάρχει πολλή τυφλότητα. Δεν είμαι σίγουρος αν ευθύνεται η τηλεόραση που έχει κάνει τους ανθρώπους να κοιτάζουν τόσο σκληρά. Πάντα πίστευα ότι η τηλεόραση δεν μπορεί να σου δείξει την ομορφιά ενός τοπίου γιατί δεν μπορεί να δείξει τόσο καλά τον χώρο".