Από τη μία η -αλά κόμικς- υπερπαραγωγή των «Εκδικητών» με χορταστικό θέαμα κι από την άλλη η πιο εσωστρεφής, αλλά εξίσου εντυπωσιακή, «Αίσθηση του έρωτα», προσφέρουν δύο ευφάνταστες ιστορίες προς απόλαυση. Και κάπου στη μέση ο ρεαλισμός, με την επανέκδοση του ιστορικού πλέον «Πατέρα αφέντη» των αδελφών Ταβιάνι. Αυτό που λέμε «για όλα τα γούστα».
Οι εκδικητές / The Avengers
Του Τζος Γουίντον.
Με τους Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ., Σκάρλετ Γιόχανσον, Σάμιουελ Τζάκσον, Κρις Χέμσγουορθ, Κρις Εβανς, Μαρκ Ράφαλο, Τζέρεμι Ρένερ
Φαντασίας, ΗΠΑ, 2012
Είμαι ακόμα ζαλισμένη από τον ανεμοστρόβιλο των «Εκδικητών», τη φαντασμαγορική περιπέτεια του Τζος Γουίντον που ζωντανεύει στην οθόνη το κόμικ της Μάρβελ. Οχι ένας ήρωας, αλλά έξι συνολικά ενώνουν τις δυνάμεις τους υπό την καθοδήγηση του Νικ Φιούρι και της ΑΣΠΙΔΑ για να πολεμήσουν τον σατανικό θεό Λόκι που έχει σκάσει από τον μακρινό πλανήτη Ασγκαρντ για να υποτάξει την ανθρωπότητα. Το κλου είναι πως ο Iron Man, ο Thor, ο Captain America, ο Hulk, η Black Widow και ο Hawkeye, μαθημένοι να μάχονται μόνοι τους τόσα χρόνια, πρέπει να χαλαρώσουν λίγο τους εγωισμούς τους για να συνεργαστούν. Από κει προκύπτουν μπόλικες σαρκαστικές σπόντες, οι οποίες δίνουν και χρώμα στη δράση και μας φέρνουν λίγο πιο κοντά στους χαρακτήρες. Κι αυτό είναι που απογειώνει το ούτως ή άλλως υπερφιλόδοξο overdose αδρεναλίνης του σκηνοθέτη Τζος Γουίντον, ο οποίος εξαπολύει, με ασταμάτητο ρυθμό εφέ, πολεμικές χορογραφίες, σφαίρες, λέιζερ και ποπ αναφορές, στο πρώτο μεγάλο μπλοκμπάστερ της ανοιξιατικο-καλοκαιρινής σεζόν. Για να μην αναφέρω το οφθαλμόλουτρο στο ωραιότατο καστ με εξέχουσα την πληθωρική -Black Widow- Σκάρλετ Γιόχανσον. Δεν θα ξέρετε από πού σας ήρθε!
Η αίσθηση του έρωτα / Perfect Sense
Του Ντέιβιντ Μακένζι.
Με τους Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Εύα Γκριν, Γιούαν Μπρέμνερ
Δραματική, Μ. Βρετανία / Σουηδία / Δανία / Ιρλανδία, 2011
Μετά τον μάλλον αποτυχημένο «Ζιγκολό», ο Ντέιβιντ Μακένζι επανέρχεται με την ιδιαίτερη «Αίσθηση του έρωτα», μια ερωτική ταινία επιστημονικής φαντασίας. Αγκαλιά με τους κανόνες τού όχι τόσο δημοφιλούς, αλλά αγαπημένου μου ψευδο-ντοκιμαντερίστικου είδους, ο Μακένζι παρουσιάζει την ιστορία του Γιούαν ΜακΓκρέγκορ και της Εύα Γκριν, ενός σεφ και μιας επιδημιολόγου, όταν γνωρίζονται ενώ ξεσπά μια άγνωστη επιδημία που κλέβει σταδιακά τις ανθρώπινες αισθήσεις. Χωρίς φανφάρες (σε αντίθεση δηλαδή με το επιδεικτικό «Contagion» του Σόντερμπεργκ), ο Μακένζι ξεδιπλώνει το… τι θα γινόταν εάν σενάριό του καλλιεργώντας όχι μόνο τον τρόμο, αλλά μια μεγάλη γκάμα συναισθημάτων με προσοχή και εκπληκτική ευαισθησία. Υποκύπτει σε στιγμές στον συναισθηματισμό (ενδεχομένως εξαιτίας της ενίοτε φορτισμένης μουσικής υπόκρουσης), φευγαλέα κι αμελητέα όμως. Μια ταινία φανερά φτιαγμένη με αγάπη.
Ο ζωολογικός μας κήπος / We bought a zoo
Του Κάμερον Κρόου.
Με τους Ματ Ντέιμον, Σκάρλετ Γιόχανσον, Τόμας Χέιντεν Τσερτς, Ελ Φάνινγκ
Δραματική κομεντί, ΗΠΑ, 2011
Ο Κάμερον Κρόου έχει αρχίσει να χάνει το παιχνίδι. Ενώ κρατά στα χέρια του μια υπέροχη πραγματική ιστορία για έναν χήρο που αποφασίζει να αγοράσει έναν ζωολογικό κήπο και να μεγαλώσει εκεί τα δυο του παιδιά, ο Κρόου αποφασίζει να παραμείνει στην επιφάνεια και να στήσει μια γλυκανάλατη, χαζοχαρούμενη ταινία που δεν τιμά ούτε τους χαρακτήρες ούτε την περιπέτειά τους. Επιπλέον, για πρώτη φορά τα κάνει μαντάρα με το σάουντρακ, το οποίο κλοτσάει την ατμόσφαιρα πολλών σκηνών για να περιγράψει έναν δικό του χαβά. Πολύτιμο ευχάριστο διάλειμμα ο παιχνιδιάρης Τόμας Χέιντεν Τσερτς.
Ο υπουργός / L’exercise de l’etat
Του Πιέρ Σελέρ.
Με τους Ολιβιέ Γκουρμέ, Μισέλ Μπλαν, Σιλβέν Ντεμπλέ
Δραματική, Γαλλία / Βέλγιο 2011
Το «West Wing» συναντά το «Il Divo» - ή, τουλάχιστον, έτσι θα ’θελε ο σκηνοθέτης Πιέρ Σελέρ. Το πολιτικό δράμα του ακολουθεί έναν Γάλλο υπουργό σε μια κρίσιμη περίοδο της επαγγελματικής ζωής του, όπως αυτή ξεκινά με ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα. Εχει ενδιαφέρον το πώς αναδιπλώνεται με λεπτομέρειες το διπλωματικό παρασκηνιακό πηγαινέλα, αλλά πολύ γρήγορα η ταινία λυγίζει κάτω από το βάρος του φλύαρου διαλόγου και κουράζει. Εξαιρετικός, όπως πάντα, ο Ολιβιέ Γκουρμέ.
Επανέκδοση
Πατέρας αφέντης / Padre pardone
Των αδελφών Ταβιάνι.
Με τους Σαβέριο Μαρκόνι, Ομέρο Αντονούτι
Δραματική, Ιταλία, 1977
Χρυσός Φοίνικας και βραβείο FIPRESCI για την ταινία των αδερφών Ταβιάνι του 1977, μια εντυπωσιακά τραχιά ταινία ενηλικίωσης, που βασίζεται στην πραγματική ιστορία του Γκαβίνο Λέντα, ο οποίος κατόρθωσε από αμόρφωτος και καταπιεσμένος βοσκός να σπουδάσει και να γίνει διακεκριμένος γλωσσολόγος. Οι Ταβιάνι δεν σε προετοιμάζουν για την ευφάνταστη διαχείριση του υλικού και των θεμάτων στην καρδιά της ταινίας τους: οι πολύπλοκες οικογενειακές σχέσεις, η υποταγή, η ευθύνη και η επανάσταση, η φύση ως δάσκαλος αλλά και εχθρός, η σεξουαλικότητα, η ανάγκη για έκφραση. Πολυεπίπεδο και πολυευρηματικό.
Elles
Της Μαλγκόσκα Σουμόβσκα.
Με τους Ζιλιέτ Μπινός, Αναΐς Ντεμουστιέ, Τζοάνα Κούλιγκ
Δραματική, Γαλλία / Πολωνία / Γερμανία, 2011
Η Ζιλιέτ Μπινός στον ρόλο μιας δημοσιογράφου, η οποία κάνει μια έρευνα γύρω από την πορνεία και γνωρίζει δύο νεαρές κοπέλες που ανατρέπουν τις αντιλήψεις της.