Μικρά διαμάντια στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νύχτες Πρεμιέρας
Διαλέξαμε και σας προτείνουμε
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας ξεκίνησε επισήμως εχθές το βράδυ με μια σεμνή αλλά πολύ θερμή και γεμάτη κόσμο τελετή έναρξης.
Εμείς «χτενίσαμε» το πρόγραμμα του και διαλέξαμε κάποια όχι και τόσο διάσημα διαμάντια-ταινίες για να σας προτείνουμε. Γιατί εκτός από το Amour, το Cosmopolis, το On the Road και το Σώμα με Σώμα, αυτό το Φεστιβάλ έχει να μας δώσει πολύ δυνατές κινηματογραφικές εμπειρίες απο λιγότερο "εμπορικούς" σκηνοθέτες και ντοκυμενταριστές.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ (Ελλάδα, 95') Σκηνοθεσία: Μάρκο Γκαστίν
Ο Μάρκος Γκαστίν γίνεται η σκιά τεσσάρων υποψηφίων βουλευτών (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ) πριν από τις εκλογές του περασμένου Μαΐου και τους ακολουθεί κυριολεκτικά παντού, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής καμπάνιας τους. Οι εκλογές της 6ης Μαΐου αποτέλεσαν μία ιστορική στιγμή για την Ελλάδα, μία πρόκληση για τη δημοκρατία της. Ήταν πρόκληση και για τους ντόπιους κινηματογραφιστές να συμβάλουν κι αυτοί στην ηθική ενδοσκόπηση που απαιτούν οι καιροί, καταγράφοντας με τη δική τους ματιά τα πολιτικά ήθη που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη σημερινή κατάσταση του τόπου. Μαζί με άλλους πέντε ντοκιμαντερίστες (Κατερίνα Πατρώνη, Χάρη Ραφτογιάννης, Χριστόφορο Γεωργούτσο, Νικολία Αποστόλου και Γιάννης Μισουρίδη), ο Μάρκο Γκαστίν παρακολούθησε βήμα-βήμα την προεκλογική εκστρατεία τεσσάρων υποψηφίων για το βουλευτικό αξίωμα (Γιάννης Ραγκούσης για το ΠΑΣΟΚ, Νίκος Κωστόπουλος για την ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, Ρένα Δούρου για τον ΣΥΡΙΖΑ και Ηλίας Παναγιώταρος για τη ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ). Με μια ασυνήθιστα οικεία ματιά πάνω στους πολιτικούς, το «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, Ο Δρόμος του Σταυρού» είναι ένα διεισδυτικό πορτρέτο της άσκησης της πολιτικής στην Ελλάδα σήμερα. Χωρίς σχόλιο, χωρίς συνεντεύξεις, αφήνοντας το θεατή να κρίνει μόνος του.
Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ (ΗΠΑ, 85') (Ε)
Σκηνοθεσία: Κόλιν Τρεβορόου
«ΖΗΤΕΙΤΑΙ: Κάποιος να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο μαζί μου. Δεν είναι αστείο. Θα πληρωθείτε μόλις γυρίσουμε. Πρέπει να φέρετε τα δικά σας όπλα. Το έχω ξανακάνει μόνο μια φορά ακόμη. Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ.» Τρεις δημοσιογράφοι διαβάζουν την παραπάνω αγγελία και αποφασίζουν να ανακαλύψουν τον ανώνυμο συντάκτη της ώστε να γράψουν ένα άρθρο για την περίπτωσή του. Γρήγορα φτάνουν στα ίχνη του Κένεθ, ενός αινιγματικού άντρα, τον οποίο αναλαμβάνει να προσεγγίσει η γυναίκα της παρέας, η Ντάριους. Οσο περισσότερο όμως η νεαρή δημοσιογράφος εισχωρεί στην ζωή του Κένεθ, τόσο λιγότερο μπορεί κάποιος να προστατεύσει τη σωματική και, κυρίως, τη συναισθηματική της ακεραιότητα. Ο Ντέρεκ Κόνελι, στο ντεμπούτο του στη μυθοπλασία, βρίσκει τη χρυσή τομή μεταξύ κωμωδίας και ρομάντζου και με την προσθήκη μιας διακριτικής sci-fi πινελιάς δημιουργεί μια ανατρεπτική κομεντί, που αρνείται να ακολουθήσει το συνταγολόγιο του είδους. Στo πλευρό του, ο Μαρκ Ντιπλάς και η Ομπρεϊ Πλάζα με τις φρέσκιες ερμηνείες και τις σπαρταριστές ατάκες τους μπορεί να μην εγγυούνται για την ασφάλειά σας αλλά μπορούν να εγγυηθούν ότι δεν θα σταματήσετε να γελάτε.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ
Δύο ζευγάρια. Μία φιλία. Δύο διαφορετικοί πλανήτες. Η Γκρέις και ο Κάρλο είναι νιόπαντροι. Μένουν στη Νέα Υόρκη, όπου ο Κάρλο ξεκινά την καριέρα του σαν ανερχόμενο αστέρι στην καλλιτεχνική φωτογραφία. Ο Τζόελ, φίλος του Κάρλο από τη σχολή φωτογραφίας, έχει εγκατασταθεί στην καλοζωισμένη επαρχία με τη σύζυγό του, Σάριλ, και απολαμβάνει τις παχυλές απολαβές που του προσφέρει η διαφήμιση. Οταν συναντιούνται για ένα σαββατοκύριακο, ανταγωνισμοί, αντιζηλίες, μυστικά και ψέματα βγαίνουν στην επιφάνεια, οδηγώντας σε μια εκρηκτική διαμάχη. Δύο χρόνια μετά, ο Τζόελ και η Σάριλ εμφανίζονται αναπάντεχα στην πόρτα του νεοϋορκέζικου διαμερίσματος των πρώην φίλων τους. Τι έχει συμβεί; Μία σκοτεινή κομεντί για την αναπόφευκτη φθορά που έρχεται με τον χρόνο, την εσωτερική πάλη του καλλιτέχνη, τους συμβιβασμούς της οικογένειας. Ο Νταν Μίρβις διασκευάζει το βραβευμένο θεατρικό του Τζο Χόρτουα και, μπερδεύοντας αριστοτεχνικά παρόν με παρελθόν, με αφετηρία την ιστορία μίας φιλίας, αφηγείται την ιστορία της ίδιας της ζωής. Με ένα λαμπερό καστ, που σπάνια έχουν στη διάθεσή τους ανεξάρτητοι σκηνοθέτες, το «Ανάμεσά Μας» στροβιλίζει τους ήρωές του σε έναν κυκεώνα διλημμάτων, ανατέμνοντας τη μέση αστική τάξη με χιούμορ και αυτοσαρκασμό.
ΧΟΝΤΡΟΜΠΑΛΑΣ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (ΗΠΑ, 94')
Σκηνοθεσία: Μάθιου Λίλαρντ
Τι κι αν είναι υπέρβαρος με αυτοκτονικές τάσεις; Ο Τρόι μετατρέπεται σε σκληροπυρηνικό πανκ ντράμερ, αλλά για να κατακτήσει τον κόσμο πρέπει πρώτα να σώσει το φιλαράκι του που καταπίνει τα χάπια σαν καραμέλες. Βραβείο Πανοράματος στο SXSW γι' αυτή τη feelgood ιστορία ενηλικίωσης.
ATTRACTIVE ILLUSION (Ελλάδα, 80')
Σκηνοθεσία: Πέτρος Σεβαστίκογλου
Tαινίες και ντοκιμαντέρ για τους μετανάστες έχουν γίνει πολλές, σε μια ανάγκη αναζήτησης ενός νέου πολυπολιτισμικού προσώπου. Το «Attractive Illusion» ωστόσο έχει μια ιδιαιτερότητα: είναι μία ταινία μυθοπλασίας στην οποία πρωταγωνιστούν αποκλειστικά μετανάστες. Μία ταινία που ανέλαβε και υποστήριξε η Νιγηριανή κοινότητα της Αθήνας. Ο σκοπός ήταν να γίνει ένα φιλμ που θα έδειχνε στους συμπατριώτες τους ότι η Ευρώπη δεν είναι ο παράδεισος που ονειρεύονται. Μια «Ελκυστική Ψευδαίσθηση» που παρασύρει πολλούς να υπερχρεωθούνε για να πληρώσουν ένα επικίνδυνο ταξίδι. Οσοι καταφέρνουν να επιζήσουν θα αντιμετωπίσουν τη φτώχεια, το ρατσισμό, την πορνεία, τα ναρκωτικά. Το σενάριο πήρε την τελική του μορφή μέσα από τις πραγματικές ιστορίες και τους αυτοσχεδιασμούς των ίδιων των πρωταγωνιστών, που εν μέρει αφηγήθηκαν την ίδια τη ζωή τους. Πρόκειται για μία ταινία στην οποία ο κινηματογραφικός λόγος διαμορφώθηκε από κοινού, και για τις ανάγκες της οποίας γεφυρώθηκε το χάσμα μεταξύ της ελληνικής και της νιγηριανής κουλτούρας.
ΟΝΕΙΡΑ ΜΙΑΣ ΖΩΗΣ (Ην. Βασίλειο / Ιρλανδία, 95')
Σκηνοθεσία: Κάρολ Μόρλεϊ
Τον Ιανουάριο του 2006, το σκελετωμένο πτώμα της 38χρονης Τζόις Κάρολ Βίνσεντ βρέθηκε στο διαμέρισμά της στο βόρειο Λονδίνο, δίπλα σε μισοτυλιγμένα χριστουγεννιάτικα δώρα και μια ανοιχτή τηλεόραση, τρία ολόκληρα χρόνια μετά το θάνατό της. Με αφετηρία την παραπάνω είδηση, που οι εφημερίδες δεν συνόδευαν ούτε καν από μία φωτογραφία, η Bρετανίδα Κάρολ Μόρλεϊ ανασυνθέτει τα κομμάτια ενός παζλ, επιστρατεύοντας πρώην εραστές, φίλους και συναδέλφους από το παρελθόν της νεαρής γυναίκας. Μέσα από τις εξομολογήσεις τους, αλλά και τη δραματοποίηση θραυσμάτων από τη ζωή της Τζόις, το ντοκιμαντέρ της Μόρλεϊ επιχειρεί να ρίξει φως σε έναν αινιγματικό χαρακτήρα. Ποια ήταν η Τζόις; Και γιατί αυτή η φαινομενικά κοινωνική, φιλόδοξη και ελκυστική γυναίκα οδηγήθηκε σε μια ακραία κατάσταση απομόνωσης; Οπτικά ευρηματικά και στοιχειωμένα από μυριάδες αναπάντητα ερωτήματα, τα «Ονειρα Μιας Ζωής» επιχειρούν μία σπαρακτική καταβύθιση στα σπλάχνα των σύγχρονων μεγαλουπόλεων, όπου βασιλεύει η μοναξιά. Συμμετοχή στα Φεστιβάλ του Λονδίνου και του Κάρλοβι Βάρι.
ΜΑΡΙΝΑ ΑΜΠΡΑΜΟΒΙΤΣ: Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ (ΗΠΑ, 105')
Η πιο εκκεντρική περσόνα της σύγχρονης τέχνης, η διάσημη «γιαγιά της περφόρμανς», σε ένα ντοκιμαντέρ που εξάπτει το ενδιαφέρον και πυροδοτεί την απορία: «Είναι αυτό τέχνη;». Δείτε την να μένει για ένα μήνα, κάθε μέρα, ακίνητη σε μια καρέκλα με 750 χιλιάδες άτομα να κάθονται απέναντί της και να την κοιτάζουν στα μάτια, μόνο και μόνο γιατί είναι η Μαρίνα Αμπράμοβιτς
Καλοκαιρι στην Αθηνα (65')
21:00 Εξι ελληνικες μικρου μηκους
Αγώνας Δρόμου της Δήμητρας Νικολοπούλου
Αθήνα, Αύγουστος 2012 του Τζώρτζη Γρηγοράκη
Aνεμογραφία της Ολίβια Τφαρντόφσκα
Επιχείρηση: Ξένιος Ζευς του Δημήτρη Ζάχου
Κυψέλη του Γιάννη Κατσάμπουλα
Touch του Γιάννη Μπουγιούκα
Οι ταινίες γυρίστηκαν στις γειτονιές της Αθήνας στο πλαίσιο του Athens Open Air Film Festival με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
ΔΙΑΖΕΥΓΜΕΝΟΙ ΦΙΛΟΙ (ΗΠΑ, 92')
Σκηνοθεσία: Λι Τόλαντ Κρίγκερ
Η Σελέστ και ο Τζέσι γνωρίστηκαν στο λύκειο και παντρεύτηκαν μικροί. Γελάνε με τα ίδια αστεία, τελειώνουν ο ένας τις προτάσεις του άλλου και δεν βαριούνται ποτέ. Ποιο είναι το πρόβλημα; Αποφάσισαν να χωρίσουν. Γίνεται η τέλεια σχέση τους να ξεπεράσει αυτή τη μικρή αναποδιά; Αφοπλιστική ανεξάρτητη κομεντί, ερχόμενη απευθείας από το Σάντανς.
DOGS, CATS & RATS (Ελλάδα, 101') Π.Π.
Σκηνοθεσία: Αδριανός Γεωργαντάς
Πορείες, καταλήψεις, αστυνομική βία, η Αθήνα στις φλόγες. Με φόντο το πολιτικό και κοινωνικό χάος, ένας νεαρός χούλιγκαν ερωτεύεται μια γοητευτική αγανακτισμένη φοιτήτρια και κάνει τα πάντα για να την κατακτήσει. Στους δρόμους της φωτιάς, όμως, όλα είναι πιθανά. Με την Κατερίνα Μισιχρόνη και τον Κωνσταντίνο Λάγκο.
GAYBY / ΓΚΕΪΜΠΙ (ΗΠΑ, 89') E.Π.
Σκηνοθεσία: Τζόναθαν Λιζέκι
Η Τζεν και ο Ματ, κολλητοί από το πανεπιστήμιο, είναι λίγο μετά τα 30, εργένηδες και θέλουν οικογένεια. Αποφασίζουν, λοιπόν, να κάνουν μαζί ένα παιδί. Τι πειράζει που ο Ματ είναι γκέι; Αστείο, ρομαντικό, γλυκύτατο και ανοιχτόμυαλο, ένα αφοπλιστικό και πραγματικά απολαυστικό σκηνοθετικό ντεμπούτο που αξίζει να δείτε με παρέα.
ΤΙ ΑΠΟΜΕΝΕΙ (Γερμανία, 84')
Σκηνοθεσία: Χανς-Κρίστιαν Σμιντ
Οικογένεια επανασυνδέεται στο εξοχικό, αλλά σύντομα τα ένοχα μυστικά μετατρέπουν ένα καλοκαιρινό διήμερο σε εφιάλτη. Ο σκηνοθέτης του περιβόητου «Ρέκβιεμ» επιστρέφει με ένα στιβαρό φιλμ που θρυμματίζει τη βιτρίνα ευημερίας και ξεμπροστιάζει τη δυσλειτουργία της μεσοαστικής γερμανικής οικογένειας.
ΑΓΡΙΑ ΝΙΑΤΑ (1956, Iαπωνία, 86')
Σκηνοθεσία: Κο Νακαχίρα
Κατά τη διάρκεια ενός καυτού καλοκαιριού, μία μυστηριώδης κοπέλα θα οδηγήσει δύο νεαρά αδέλφια σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι αντιζηλίας. Αποπνικτικός ερωτισμός και ατμόσφαιρα έντασης σε ένα εμβληματικό φιλμ των 50s, που σόκαρε το κοινό της εποχής με την αμοραλιστική ματιά του και συνέβαλε στην οργιαστική έξαρση αναρχικών νεανικών ταινιών στο γιαπωνέζικο σινεμά των 60s.
Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΩΝ ΒΕΡΣΑΛΛΙΩΝ (ΗΠΑ, 100') (Ε)
Σκηνοθεσία: Λορίν Γκρίνφιλντ
Ήταν δισεκατομμυριούχος, είχε ιδιωτικό τζετ κι είχε συναινέσει να γυριστεί ένα ντοκιμαντέρ στο σπίτι του, το μεγαλύτερο της Αμερικής- ένα δικό του παλάτι των Βερσαλλιών. Όταν όμως ξέσπασε η κρίση, η κάμερα απλώς κατέγραψε την καταστροφή του. Η αληθινή ιστορία της ανόδου και της πτώσης της οικογένειας Σίγκελ, σε ένα αποστομωτικό ντoκιμαντέρ που εγκλωβίζει το αμερικάνικο όνειρο τη στιγμή που ξεψυχά.
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας ξεκίνησε επισήμως εχθές το βράδυ με μια σεμνή αλλά πολύ θερμή και γεμάτη κόσμο τελετή έναρξης.
Εμείς «χτενίσαμε» το πρόγραμμα του και διαλέξαμε κάποια όχι και τόσο διάσημα διαμάντια-ταινίες για να σας προτείνουμε. Γιατί εκτός από το Amour, το Cosmopolis, το On the Road και το Σώμα με Σώμα, αυτό το Φεστιβάλ έχει να μας δώσει πολύ δυνατές κινηματογραφικές εμπειρίες απο λιγότερο "εμπορικούς" σκηνοθέτες και ντοκυμενταριστές.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ (Ελλάδα, 95') Σκηνοθεσία: Μάρκο Γκαστίν
Ο Μάρκος Γκαστίν γίνεται η σκιά τεσσάρων υποψηφίων βουλευτών (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ) πριν από τις εκλογές του περασμένου Μαΐου και τους ακολουθεί κυριολεκτικά παντού, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής καμπάνιας τους. Οι εκλογές της 6ης Μαΐου αποτέλεσαν μία ιστορική στιγμή για την Ελλάδα, μία πρόκληση για τη δημοκρατία της. Ήταν πρόκληση και για τους ντόπιους κινηματογραφιστές να συμβάλουν κι αυτοί στην ηθική ενδοσκόπηση που απαιτούν οι καιροί, καταγράφοντας με τη δική τους ματιά τα πολιτικά ήθη που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη σημερινή κατάσταση του τόπου. Μαζί με άλλους πέντε ντοκιμαντερίστες (Κατερίνα Πατρώνη, Χάρη Ραφτογιάννης, Χριστόφορο Γεωργούτσο, Νικολία Αποστόλου και Γιάννης Μισουρίδη), ο Μάρκο Γκαστίν παρακολούθησε βήμα-βήμα την προεκλογική εκστρατεία τεσσάρων υποψηφίων για το βουλευτικό αξίωμα (Γιάννης Ραγκούσης για το ΠΑΣΟΚ, Νίκος Κωστόπουλος για την ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, Ρένα Δούρου για τον ΣΥΡΙΖΑ και Ηλίας Παναγιώταρος για τη ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ). Με μια ασυνήθιστα οικεία ματιά πάνω στους πολιτικούς, το «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, Ο Δρόμος του Σταυρού» είναι ένα διεισδυτικό πορτρέτο της άσκησης της πολιτικής στην Ελλάδα σήμερα. Χωρίς σχόλιο, χωρίς συνεντεύξεις, αφήνοντας το θεατή να κρίνει μόνος του.
Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ (ΗΠΑ, 85') (Ε)
Σκηνοθεσία: Κόλιν Τρεβορόου
«ΖΗΤΕΙΤΑΙ: Κάποιος να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο μαζί μου. Δεν είναι αστείο. Θα πληρωθείτε μόλις γυρίσουμε. Πρέπει να φέρετε τα δικά σας όπλα. Το έχω ξανακάνει μόνο μια φορά ακόμη. Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ.» Τρεις δημοσιογράφοι διαβάζουν την παραπάνω αγγελία και αποφασίζουν να ανακαλύψουν τον ανώνυμο συντάκτη της ώστε να γράψουν ένα άρθρο για την περίπτωσή του. Γρήγορα φτάνουν στα ίχνη του Κένεθ, ενός αινιγματικού άντρα, τον οποίο αναλαμβάνει να προσεγγίσει η γυναίκα της παρέας, η Ντάριους. Οσο περισσότερο όμως η νεαρή δημοσιογράφος εισχωρεί στην ζωή του Κένεθ, τόσο λιγότερο μπορεί κάποιος να προστατεύσει τη σωματική και, κυρίως, τη συναισθηματική της ακεραιότητα. Ο Ντέρεκ Κόνελι, στο ντεμπούτο του στη μυθοπλασία, βρίσκει τη χρυσή τομή μεταξύ κωμωδίας και ρομάντζου και με την προσθήκη μιας διακριτικής sci-fi πινελιάς δημιουργεί μια ανατρεπτική κομεντί, που αρνείται να ακολουθήσει το συνταγολόγιο του είδους. Στo πλευρό του, ο Μαρκ Ντιπλάς και η Ομπρεϊ Πλάζα με τις φρέσκιες ερμηνείες και τις σπαρταριστές ατάκες τους μπορεί να μην εγγυούνται για την ασφάλειά σας αλλά μπορούν να εγγυηθούν ότι δεν θα σταματήσετε να γελάτε.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ
Δύο ζευγάρια. Μία φιλία. Δύο διαφορετικοί πλανήτες. Η Γκρέις και ο Κάρλο είναι νιόπαντροι. Μένουν στη Νέα Υόρκη, όπου ο Κάρλο ξεκινά την καριέρα του σαν ανερχόμενο αστέρι στην καλλιτεχνική φωτογραφία. Ο Τζόελ, φίλος του Κάρλο από τη σχολή φωτογραφίας, έχει εγκατασταθεί στην καλοζωισμένη επαρχία με τη σύζυγό του, Σάριλ, και απολαμβάνει τις παχυλές απολαβές που του προσφέρει η διαφήμιση. Οταν συναντιούνται για ένα σαββατοκύριακο, ανταγωνισμοί, αντιζηλίες, μυστικά και ψέματα βγαίνουν στην επιφάνεια, οδηγώντας σε μια εκρηκτική διαμάχη. Δύο χρόνια μετά, ο Τζόελ και η Σάριλ εμφανίζονται αναπάντεχα στην πόρτα του νεοϋορκέζικου διαμερίσματος των πρώην φίλων τους. Τι έχει συμβεί; Μία σκοτεινή κομεντί για την αναπόφευκτη φθορά που έρχεται με τον χρόνο, την εσωτερική πάλη του καλλιτέχνη, τους συμβιβασμούς της οικογένειας. Ο Νταν Μίρβις διασκευάζει το βραβευμένο θεατρικό του Τζο Χόρτουα και, μπερδεύοντας αριστοτεχνικά παρόν με παρελθόν, με αφετηρία την ιστορία μίας φιλίας, αφηγείται την ιστορία της ίδιας της ζωής. Με ένα λαμπερό καστ, που σπάνια έχουν στη διάθεσή τους ανεξάρτητοι σκηνοθέτες, το «Ανάμεσά Μας» στροβιλίζει τους ήρωές του σε έναν κυκεώνα διλημμάτων, ανατέμνοντας τη μέση αστική τάξη με χιούμορ και αυτοσαρκασμό.
ΧΟΝΤΡΟΜΠΑΛΑΣ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (ΗΠΑ, 94')
Σκηνοθεσία: Μάθιου Λίλαρντ
Τι κι αν είναι υπέρβαρος με αυτοκτονικές τάσεις; Ο Τρόι μετατρέπεται σε σκληροπυρηνικό πανκ ντράμερ, αλλά για να κατακτήσει τον κόσμο πρέπει πρώτα να σώσει το φιλαράκι του που καταπίνει τα χάπια σαν καραμέλες. Βραβείο Πανοράματος στο SXSW γι' αυτή τη feelgood ιστορία ενηλικίωσης.
ATTRACTIVE ILLUSION (Ελλάδα, 80')
Σκηνοθεσία: Πέτρος Σεβαστίκογλου
Tαινίες και ντοκιμαντέρ για τους μετανάστες έχουν γίνει πολλές, σε μια ανάγκη αναζήτησης ενός νέου πολυπολιτισμικού προσώπου. Το «Attractive Illusion» ωστόσο έχει μια ιδιαιτερότητα: είναι μία ταινία μυθοπλασίας στην οποία πρωταγωνιστούν αποκλειστικά μετανάστες. Μία ταινία που ανέλαβε και υποστήριξε η Νιγηριανή κοινότητα της Αθήνας. Ο σκοπός ήταν να γίνει ένα φιλμ που θα έδειχνε στους συμπατριώτες τους ότι η Ευρώπη δεν είναι ο παράδεισος που ονειρεύονται. Μια «Ελκυστική Ψευδαίσθηση» που παρασύρει πολλούς να υπερχρεωθούνε για να πληρώσουν ένα επικίνδυνο ταξίδι. Οσοι καταφέρνουν να επιζήσουν θα αντιμετωπίσουν τη φτώχεια, το ρατσισμό, την πορνεία, τα ναρκωτικά. Το σενάριο πήρε την τελική του μορφή μέσα από τις πραγματικές ιστορίες και τους αυτοσχεδιασμούς των ίδιων των πρωταγωνιστών, που εν μέρει αφηγήθηκαν την ίδια τη ζωή τους. Πρόκειται για μία ταινία στην οποία ο κινηματογραφικός λόγος διαμορφώθηκε από κοινού, και για τις ανάγκες της οποίας γεφυρώθηκε το χάσμα μεταξύ της ελληνικής και της νιγηριανής κουλτούρας.
ΟΝΕΙΡΑ ΜΙΑΣ ΖΩΗΣ (Ην. Βασίλειο / Ιρλανδία, 95')
Σκηνοθεσία: Κάρολ Μόρλεϊ
Τον Ιανουάριο του 2006, το σκελετωμένο πτώμα της 38χρονης Τζόις Κάρολ Βίνσεντ βρέθηκε στο διαμέρισμά της στο βόρειο Λονδίνο, δίπλα σε μισοτυλιγμένα χριστουγεννιάτικα δώρα και μια ανοιχτή τηλεόραση, τρία ολόκληρα χρόνια μετά το θάνατό της. Με αφετηρία την παραπάνω είδηση, που οι εφημερίδες δεν συνόδευαν ούτε καν από μία φωτογραφία, η Bρετανίδα Κάρολ Μόρλεϊ ανασυνθέτει τα κομμάτια ενός παζλ, επιστρατεύοντας πρώην εραστές, φίλους και συναδέλφους από το παρελθόν της νεαρής γυναίκας. Μέσα από τις εξομολογήσεις τους, αλλά και τη δραματοποίηση θραυσμάτων από τη ζωή της Τζόις, το ντοκιμαντέρ της Μόρλεϊ επιχειρεί να ρίξει φως σε έναν αινιγματικό χαρακτήρα. Ποια ήταν η Τζόις; Και γιατί αυτή η φαινομενικά κοινωνική, φιλόδοξη και ελκυστική γυναίκα οδηγήθηκε σε μια ακραία κατάσταση απομόνωσης; Οπτικά ευρηματικά και στοιχειωμένα από μυριάδες αναπάντητα ερωτήματα, τα «Ονειρα Μιας Ζωής» επιχειρούν μία σπαρακτική καταβύθιση στα σπλάχνα των σύγχρονων μεγαλουπόλεων, όπου βασιλεύει η μοναξιά. Συμμετοχή στα Φεστιβάλ του Λονδίνου και του Κάρλοβι Βάρι.
ΜΑΡΙΝΑ ΑΜΠΡΑΜΟΒΙΤΣ: Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ (ΗΠΑ, 105')
Η πιο εκκεντρική περσόνα της σύγχρονης τέχνης, η διάσημη «γιαγιά της περφόρμανς», σε ένα ντοκιμαντέρ που εξάπτει το ενδιαφέρον και πυροδοτεί την απορία: «Είναι αυτό τέχνη;». Δείτε την να μένει για ένα μήνα, κάθε μέρα, ακίνητη σε μια καρέκλα με 750 χιλιάδες άτομα να κάθονται απέναντί της και να την κοιτάζουν στα μάτια, μόνο και μόνο γιατί είναι η Μαρίνα Αμπράμοβιτς
Καλοκαιρι στην Αθηνα (65')
21:00 Εξι ελληνικες μικρου μηκους
Αγώνας Δρόμου της Δήμητρας Νικολοπούλου
Αθήνα, Αύγουστος 2012 του Τζώρτζη Γρηγοράκη
Aνεμογραφία της Ολίβια Τφαρντόφσκα
Επιχείρηση: Ξένιος Ζευς του Δημήτρη Ζάχου
Κυψέλη του Γιάννη Κατσάμπουλα
Touch του Γιάννη Μπουγιούκα
Οι ταινίες γυρίστηκαν στις γειτονιές της Αθήνας στο πλαίσιο του Athens Open Air Film Festival με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
ΔΙΑΖΕΥΓΜΕΝΟΙ ΦΙΛΟΙ (ΗΠΑ, 92')
Σκηνοθεσία: Λι Τόλαντ Κρίγκερ
Η Σελέστ και ο Τζέσι γνωρίστηκαν στο λύκειο και παντρεύτηκαν μικροί. Γελάνε με τα ίδια αστεία, τελειώνουν ο ένας τις προτάσεις του άλλου και δεν βαριούνται ποτέ. Ποιο είναι το πρόβλημα; Αποφάσισαν να χωρίσουν. Γίνεται η τέλεια σχέση τους να ξεπεράσει αυτή τη μικρή αναποδιά; Αφοπλιστική ανεξάρτητη κομεντί, ερχόμενη απευθείας από το Σάντανς.
DOGS, CATS & RATS (Ελλάδα, 101') Π.Π.
Σκηνοθεσία: Αδριανός Γεωργαντάς
Πορείες, καταλήψεις, αστυνομική βία, η Αθήνα στις φλόγες. Με φόντο το πολιτικό και κοινωνικό χάος, ένας νεαρός χούλιγκαν ερωτεύεται μια γοητευτική αγανακτισμένη φοιτήτρια και κάνει τα πάντα για να την κατακτήσει. Στους δρόμους της φωτιάς, όμως, όλα είναι πιθανά. Με την Κατερίνα Μισιχρόνη και τον Κωνσταντίνο Λάγκο.
GAYBY / ΓΚΕΪΜΠΙ (ΗΠΑ, 89') E.Π.
Σκηνοθεσία: Τζόναθαν Λιζέκι
Η Τζεν και ο Ματ, κολλητοί από το πανεπιστήμιο, είναι λίγο μετά τα 30, εργένηδες και θέλουν οικογένεια. Αποφασίζουν, λοιπόν, να κάνουν μαζί ένα παιδί. Τι πειράζει που ο Ματ είναι γκέι; Αστείο, ρομαντικό, γλυκύτατο και ανοιχτόμυαλο, ένα αφοπλιστικό και πραγματικά απολαυστικό σκηνοθετικό ντεμπούτο που αξίζει να δείτε με παρέα.
ΤΙ ΑΠΟΜΕΝΕΙ (Γερμανία, 84')
Σκηνοθεσία: Χανς-Κρίστιαν Σμιντ
Οικογένεια επανασυνδέεται στο εξοχικό, αλλά σύντομα τα ένοχα μυστικά μετατρέπουν ένα καλοκαιρινό διήμερο σε εφιάλτη. Ο σκηνοθέτης του περιβόητου «Ρέκβιεμ» επιστρέφει με ένα στιβαρό φιλμ που θρυμματίζει τη βιτρίνα ευημερίας και ξεμπροστιάζει τη δυσλειτουργία της μεσοαστικής γερμανικής οικογένειας.
ΑΓΡΙΑ ΝΙΑΤΑ (1956, Iαπωνία, 86')
Σκηνοθεσία: Κο Νακαχίρα
Κατά τη διάρκεια ενός καυτού καλοκαιριού, μία μυστηριώδης κοπέλα θα οδηγήσει δύο νεαρά αδέλφια σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι αντιζηλίας. Αποπνικτικός ερωτισμός και ατμόσφαιρα έντασης σε ένα εμβληματικό φιλμ των 50s, που σόκαρε το κοινό της εποχής με την αμοραλιστική ματιά του και συνέβαλε στην οργιαστική έξαρση αναρχικών νεανικών ταινιών στο γιαπωνέζικο σινεμά των 60s.
Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΩΝ ΒΕΡΣΑΛΛΙΩΝ (ΗΠΑ, 100') (Ε)
Σκηνοθεσία: Λορίν Γκρίνφιλντ
Ήταν δισεκατομμυριούχος, είχε ιδιωτικό τζετ κι είχε συναινέσει να γυριστεί ένα ντοκιμαντέρ στο σπίτι του, το μεγαλύτερο της Αμερικής- ένα δικό του παλάτι των Βερσαλλιών. Όταν όμως ξέσπασε η κρίση, η κάμερα απλώς κατέγραψε την καταστροφή του. Η αληθινή ιστορία της ανόδου και της πτώσης της οικογένειας Σίγκελ, σε ένα αποστομωτικό ντoκιμαντέρ που εγκλωβίζει το αμερικάνικο όνειρο τη στιγμή που ξεψυχά.